Thursday, October 23, 2014

මම නුඹට ආදරෙයි

 "ඔයා මාව දාල යන්න සුදු"
"ඇයි ඒ?"
"මේ;මේ දේ සිද්ද වුනු පළවෙනි වතාව නෙමෙයිනෙ?මම බිවුවොත් හැමදාම මේ දේ මතක් වෙනව.එතකොට ඔයාට බනිනව.පහුවදාට මුකුත් මතක නෑ.මම කතා කරනව.ඔයා අඬනව.මම සමාව ඉල්ලනව.ඔයා දෙනව.
මේක හරියන දෙයක් නෙමේ දරුවො.මාත් එක්ක හිටියොත් ඔයාටත් දුක් විදින්න වෙයි.ඔයා යන්න".
"මම නැතුව ඉන්න පුලුවන්ද ඔයාට?"
"බෑ"....

"එහෙනම් ඇයි මට යන්න කියන්නේ?,ඔයාට බැරිද ඔයාගෙ ඔය බීම නවත්ත ගන්න?ඉස්සර වගේ ගානට බොන්න බැරි ඇයි දැන්  ඔයාට?"
"අනේ මන්ද,ඒත් මම එහෙම බොන්නෙ නෑ.ඉස්සර ගානම තමයි".
"ඔයාට දැන් බොන්න බෑ අයියේ.ඔයා නොබී ඉන්නකොට කොච්චර හොඳද?කොච්චර මන් ගැන හොයනවද.ඒත් බීපු ගමන් අර පරණ කුණුකන්දල් ඔක්කොම අදිනව"
"ඒක තමයි මම කිවුවෙ මාව දාල යන්න කියල"
"දාල ගියහම හරිද ඔක්කොම?එතකොට කවුද ඔයා ගැන බලන්නේ?කවුද මාව බලාගන්නෙ?"
"ඒත්...?"
"කට....මට පොරොන්දු වෙන්න ආපහු බීල පරණ දේවල් ඇදගන මට රිද්දන්නෙ නෑ කියල"
"පොරොන්දු වෙන්නම්.ඒත් මට එකක් කියන්න"
"මොකක්ද?"
"මට ආදරේද තාමත් ඉස්සර වගේම?ඉස්සර හිටිය බට්ට වගේම?"
"මම වෙනස් වෙලා නෑ අයියෙ.ඔයයි වෙනස් වෙලා තියෙන්නෙ.මගේ අතින් වැරද්දක් වුනා.ඒත් ඔයා මට පොරොන්දු වුනා ආපහු යාලුවෙනකොට;ඒ දේවල් මතක් කරන්නෙ නෑ කියල.ඒ දේවල් මතක් වෙන කොට මට ලැජ්ජයි.මටත් ඕන ඒ දේවල් අමතක කරන්න.මට ඒකට උදවු කරන්න අයියේ..."
'මට සමාවෙන්න සුදු.මම ආපහු කවදාවත් ඔයාව රිද්දන්නෙ නෑ'
"ඇත්තමද?"   

"ඇත්තමයි,ඔයා පල්ල .තව එකක් අහන්න ඕන මට" 
 "මොකද්ද?"
"ඇයි ඔයා මට මෙච්චර ආදරේ?"  එසේ අසමින් මම ඇයව තවත් තුරුලු කරගත්තා
"එහාට යනව මොඩයො.අරෙහෙ තව මිනිස්සු ඉන්නව"
"ඉතින් මට මොකො?තෝ මගෙනෙ.උන්ගෙ නෙමෙයිනෙ"
-----------------------------------------------------------------------------------


ශික්...මිනිහෙක්ට නිදාගන්න බෑ පාඩුවේ මේ මගුල් නිසා.කෝ මේ රෙද්ද...යන්තම් අතට අහු වුනා.හුටා,මේක චාර්ජ් එකට ගහලත් නෑ.බැට්‍රිත් බැහැල.ඒ මදිවට මිස් කෝල් 19.මම ඊයෙ සුදුට කතාකරල නැද්ද කොහෙද.කොහෙ කතා කරන්නද.අන්තිම ටිකේ වුනේ මොකද්ද කියලත් මතක නෑ.වෙලාවට කතා නොකලෙ.කතා කලානම් මොනව කියයිද දන්නෙ නෑ ඒ වෙලාවෙ.පවු...කෙල්ල බයවෙලා ඇති.

"හෙලෝ"
"දැන්ද සිහිය ආවෙ?අයියේ,අපි මේ සම්බන්දෙ නතර කරමු"
"මොකක්?"මමද බිවුවෙ මේකිද බිවුවෙ
"ඔවු.නතර කරමු"
"ඇයි ඒ?"  

"ඇයි මතක නැද්ද ඊයේ මට කියවපුව?"
"මම..?" 

 "ඔවු...නැත්තන් මමද?"
"මම මුකුත් කිවුවෙ නෑ"
"එහෙනම් මමද කිවුවෙ?මම ඔයාට බොන්න එපා කිවුවෙ නෑ අයියේ.ඒත් ඔයා සීමාවක් නැතුව බීලා මේ විදිහට හැසිරෙන්න ගියහම කොහොමද මම ඔයා එක්ක ජීවත් වෙන්නෙ?බඳින්න කලින් ඔයා මට වේසි කියල බනිනවනම් බැන්ඳට පස්සෙ ඔයා මට මොනව නොකියාවිද?"
"සුදු...වහනව කට.ඔය වචනෙ ආපහු මට ඇහෙන්න කියන්න එපා"
"නවත්තන්න අයියෙ ඔය කතා.මම වැරද්දක් කලා තමයි.ඒ මිනිහට  රැවටිල ඔයාව අමතක කරල ගියා තමයි.ඒත් ඒකා මාව රවට්ටල මම අසරණ වෙලා ඉන්නැද්දි ඔයාගේ වචන පිළිඅරගන ආපහු ඔයා ලඟට ආව.ඔයා කිවුවා කවදාවත් ආපහු පරණ දේවල් මතක් කරන්නේ නෑ.මේක අලුත් ජීවිතයක් කියල.මම ඔයාට වැද වැද කිවුව,අයියෙ ඔයාට මේ වුන දේවල් අමතක කරන්න බැරිනම් මාව දාල යන්න.මම මගේ පාඩුවේ ජීවත් වෙන්නම් කියල.මම හැම එකාටම  රැවටුන.ඔයත් මාව  රැව්ට්ටුව.මට තවත් මේ දුක විදින්න බෑ.අපි මේක නවත්තමු"
ඔලුවෙ බරගතිය කොහේ ගියාද දන්නෙ නෑ.අදනම් වැඩේ ගස් වගේ.මටත් බිවුවහම මොන මගුලක් වෙනවද මන්දා.දැන්ම කතා කරල ශේප් කරගන්න බැරි වෙයි වගේ.නැවෙනවද,නැත්තන් ඕන් කුදයක් ගහගනින් කියල සද්ද නැතුව ඉදල දවල් වෙලා ගන්නවද?
'සුදු'   

"ඇයි?"
"ඔයාට මම නැතුව ඉන්න පුලුවන්ද?"
"පුලුවන්.මේ වදේ විදිනවට වඩා කිසිම මිනිහෙක් නැතුව තනියම ඉන්නව සැපයි මුළු ජීවිතේම"
"එහෙමද?"  

"ඔවු ඇයි ?"
"සුදු මමත් කටවහන් හිටිය.ඒත් ඔයා මේක  දුර අරන් යනව හොදටම වැඩී.මගේ අතින් විතරක් නෙමෙයිනෙ වැරදි වුනේ?"
"ඔවු...මම විතරනෙ වැරදි කලේ. මමනෙ පට්ට පදුරු වේසි.මේ වගේ වේසියෙක් ඔයාගෙ ජීවිතෙන් ගියහම ඔයාට සතුටින් ඉන්න පුළුවන්"
"නවත්තනව ඕක.මම ආපහු කියන්නෙ නෑ.ඔය වචන මට ආපහු ඇහෙන්න කියන්න එපා.තමුසෙ ඔය ජරා වචනෙන් බනින්නෙ මම ජීවිතේටත් වඩා ආදරය කරපු මගේ කෙල්ලට.තමුසෙටම නෙවෙයි.ඒ නිසා ඔය කට වහගන යන්න ඕනනම් යනව"
-----------------------------------------------------------------------------------
"ඇයි බන් පරක්කු වුනේ?උඹ පරක්කු නිසා අපි දෙන්න බාගයක් අරන් පටන් ගත්තා"
"උඹල ගහපන් බන්.කිසි ෆිට් එකක් නෑ බොන්න අද.මහ වහුතුයි වගේ"
"ඊයේ උඹ උදේ ඉදන් ගහල අද වහුතු වෙන එක අහන්න දෙයක්ද?"
"උඹ මහ පිස්සු හු... බන්."
"ඇයි?"    

"ඇයි තමයි.කෙල්ලගෙ තාත්තට කෝල් කරල අර විදිහට බැන්නහම උඹ කොහොමද ආපහු ඒ මිනිහගෙන් දුවව ඉල්ලන්නේ?"
"ඒ මගේ කෙල්ල නෙමෙයිනෙ,හිටපු එකනෙ"
"බයිල ගහන්න එපා බන්"
"බයිල..මොනවද බයිල?"
"උඹට පුලුවන්ද ඒකිව අමතක කරන්න?"
"පුලුවන්"
"අනේ පලයන් බන් යන්න.එහෙනම් උඹ ඒක ගියපාර කරන්න තිබ්බනෙ.අර ඉටිකිරිස් කෑලි 2ක් උඹ පස්සෙ වැටිල ඉන්නැද්දිත් ඇයි එහෙනම් ඒකි ආපහු එයි කියල බලාගන හිටියේ?පලයන් විහඟය යන්න"
"ඒ ඉස්සර.දැන් පුලුවන්"
"ලබ්බ තමයි.මෙන්න මේ ශොට් එක දාගනින්"
"කෝ අපේ වේටර් සහෝදරය....මල්ලී....."
"භාගයක්ද බෝතලයක්ද?"
"බෝතලයක් ගෙනෙන්"
"දැන් බොන්න බෑ කිවුවේ?"
"දැන් පුලුවන්"
-----------------------------------------------------------------------------------

"විහඟ" අහ්....මගේ පරණ සපෝටර්
"ඔවු මැඩම් කියන්න" 
 "වැඩක්ද?"
"එච්චර අවුලක් නෑ.වාඩි වියන්.ගොඩ කාලෙකින්නෙ උඹල අපේ වාසබවනට එන්නෙ.ඉතින් කොහොමද ජීවිතේ?"
"හොදයි.ඔයාට කොහොමද"
"ගොඩ තමයි ඉතින්"
"------------------------------"
"-----------------------------"
"ඇයි උඹ අහන්න ගිය එක නතර කරගත්තේ?අහන්න එපා,මම කියන්නම්.එයත් හොදින්.එයා ගැන කියන්න තමයි මම ආවෙ"
"සුදු ගැන....ඇයි එයාට?
"එයාට මුකුත් නෑ.තරූශි මැරි කරනව ලබන මාසේ"
'මොකක්?"  
'හ්ම්ම්..."
'කාවද?"
"එයා වැඩ කරන තැන කෙනෙක්.මට කියපු විදිහටනම් එයා පරණ දේවල් ඔක්කොම දන්නව.ඒ ඔක්කොම අමතක කරන්න කිවුවලු.පේන විදිහට දෙන්න සතුටින් ඉන්නව.
"සුදූව අයිතිවුන කෙනෙක්ට වරදින්නෙ නෑ පියුමි.ඒ තරම් ආදරයක් පිරිමියෙක්ට ලැබෙනවනම් ඒ තමන්ගෙ අම්මගෙන් විතරයි.ඒත් එතනදිත් සමහර වෙලාවල් වලදි සුදු ඉස්සරහින්"
"විහඟ"  
'ඇයි?"
"දෙයක් කියන්නම්;මෙච්චර දුක දුක හිතෙන වෙලාවෙදිත් හිනා වෙන්න එපා.ඒ හිනාවෙ ඉස්සර තිබුන ගතිය නෑ බන්.තියෙන්නෙ අසරණකමක්.ඒක උඹේ මූනට ගැලපෙන්නෙ නෑ බන්'
මම පියුමි දිහා බලලා ආපහු හිනා වුනා.
"මම මේක උඹට කිවුවෙ පිටින් ආරන්චි වෙනවට වඩා උඹ මේව දැනගන ඉන්න එක හොද නිසා.හිත හදාගනින් බන්.තරුශිට උඹව අයිති නැතුව ඇති"
"නෑ පියුමි.මටයි තරුශිව අයිති නැත්තෙ"
-----------------------------------------------------------------------------------

මොන මගුලක්ද මේ?සුදු දැන් මාව දාලගිහින් අවුරුද්දකටත් වැඩියි.දැන් එයා බඳින්නත් යනව.මම ඔහේ ඇවිද ඇවිද මතකය ඉව කරනව.
දයාබර ගල්කිස්ස වෙරළ තීරය.
අපේ කතාවෙ කොච්චර දේවල් මෙතන ලියවිල ඇද්ද?මේ පොඩි රෙස්ට්ටූරන්ට් එකේ උඩතට්ටුවේ බැල්කනිය.අපි යාලු උනාට පස්සේ ඉස්සල්ලම එළියට ආපු දවසේ ,දවල්ට කන්න ආපු තැන පළවෙනියට ඉදගත්ත මේසෙන්ම මම වාඩි උනා ;තනියම.ඊට පස්සෙ අපි කොච්චර ආවද මෙතෙන්ට?මේ පුටු දෙකට මාව මතකද දන්නේ නෑ.නැතුව ඇති.මතකනම් අහනවනෙ "ඇයි උඹ තනියම කෝ උඹේ සුදූ' කියල.
"ඇඟිල්ල ගොඩක් තැලුනද?මම ඒකනෙ කිවුවේ මට තනියම පුලුවන් කියල.ඇහුවේ නෑනෙ පණ්ඩිතය."
"දැන් මොකද කරන්නේ මේකට?"
මම ඉදගන ඉන්න තැන පල්ලෙහා තියන මේසෙ ඉදගන ඉන්න ජෝඩුවක්.අහල පුරුදු කටහඩක්.කවදාවත් අමතක කරන්න බැරි;අමතක වෙන්නෙත් නැති.
"මුකුත් කරන්න ඕන නෑ.ටිකකින් හරියයි"
"හරියයි තමයි.ඇයි එපා කියන වැඩ කරන්නේ?කෑම දාන්න කියල අපි යමු ඩොක්ටර් කෙනෙක් ගාවට.වෙඩින් එකටත් තව දවස් කීයද?"
"දැන් රිදෙන්නෙ නෑ තරූශි,"  

"රිදෙන්නේ දැන් නෙමෙයි.පස්සෙ.කියන දේ අහන්න.අපි මේ අයට කියල මෙඩිකල් සෙන්ටර් එකකට යමු"
"දැන් ආපු එකේ කෑම කාල ගෙදර යනගමන් යමු ළමයො"
"කෑම කන්න කවද බැරිද?හ්ම්...හ්ම්...යමු යමු"
ඔයා නැගිටල ඒ කොල්ලගේ අතින් අදිනව මම ආසාවෙන් බලන් හිටිය.ඌත් අකමැත්තෙන් වගේ නැගිට්ටට මම හොදටම දන්නව ඌ නැගිට්ටේ හෙන ආඩම්බරෙන් කියල.මේ වගෙ තමන් ගැන හොයන කෙල්ලෙක් හම්බවෙල තියන කොට මොන කොල්ලද ආඩම්බර නොවෙන්නේ
උඹල දෙන්න තුරුල් වෙල කාර් පාර්ක් එකට යන හැටි මම බලන් හිටියේ මොනවගේ හැගීමකින්ද කියල මම අදත් දන්නේ නෑ.ඒත් එදා මම එක දෙයක් තේරුම් ගත්තා.මම අතින් මෙච්චර වැරදි උනාට පස්සේත්;ඔයා අතින් මෙච්චර වැරදි උනාට පස්සේත්  ඔයාගැන මගේ හිතේ තියන ආදරය පොඩ්ඩක්වත් අඩුවෙලා නැත්තේ මම ඔයාට වඩා ඔයාගෙන් හම්බුන ආදරයට ආදරේ කරපු නිසා කියන එක.
ඔවු සුදු.මම ඒ ආදරයට අදටත් ලෝභයි

----------------------------------------------------------------------------------
 
මම නුඹට ආදරෙයි-නුඹෙ පෙමට ආදරෙයි
මට නැතුවට ඔහුට පුදන පෙමට ආදරෙයි

ප්‍රේමය මල් උයනක් යැයි සිතා සිටින විට
විස කටු ළය පුරා ඇනී රිදුම් ලබන කොට
දෝර ගලන නුඹෙ සෙනෙහස ඔහු වෙනුවෙන් කැපවන විට
යා යුතු මඟ නිනවු නැතිව තේරුම් නෑ මට

ප්‍රේමය මද පවනක් යැයි සිතා සිටින විට
සුළි සුළඟක් වී ගත සිත තලා දමන කොට
මුතු කුඩයකි ඔබෙ සෙනෙහස සදා නිවන ඔහු සරතැස
වෛර කරන්නේ කෙළෙසද අන්සතු පෙමකට


ක්‍රිශන්ත එරන්දක
.........





(මෙහි ගීත රචකයා සහ තණු නිර්මාපකගේ නම් සොයා ගැනීමට නොහැකි වීම පිළිබදව බලවත් කණගාටුව ප්‍රකාශ කරමි.)


photo credits-ayomi chathurika

                                             

                                                    කටුස්සා....
                                   

10 comments:

  1. නවත්තන්නේ නැතුව දිගටම ලියහං

    ReplyDelete
    Replies
    1. මේල්ලුවක් දැම්මා බලහං

      Delete
  2. නියමයි....
    ඇත්තම ඇත්ත කතාවක් වෙනස් ම විදියකට....

    ReplyDelete
  3. නියම කතාවක්. දිගටම ලියපන් මලේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. දිරි දීමත් අගය කිරීමටත් බොහොමත් තුති.

      Delete
  4. දිගටම ලියන්න , මේ රටාව සිත්ගන්නා සුළුයි . ආදරය ගැන නම ලියන්න කියන්න දේවල් බොහොමයි නේ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ආදරය ගැන ලියන්න තියන දේ ඔක්කොම ලියන්න ගියොත් මේවා පිරෙයි බන්.දිරි ගැන්වීමට ස්තූතියි

      Delete
  5. කටුසු .. දෙවෙනි කොටස කියවන්න කලින් ආයි ආපහු ඇවිත් මේ ටික කියවල යන්න ගියෙ.. අගෙයි ලියවිල්ල.. කොමෙන්ටුව දෙවෙනි කොටසට.. ජය ශ්‍රී!

    ReplyDelete
  6. ලස්සන් කෙටි කතාවක්. තව ලියන්න.

    ReplyDelete
  7. කසුටු, මේක ගොඩක් අයගේ කතාවක්.

    ReplyDelete